Sanamaakari | Äänestän jaloillani
Tarvitsetko uudet nettisivut tai haluatko päivittää olemassaolevat sivusi? Sanamaakari auttaa nopeasti ja edullisesti.
nettisivut, nettisivujen suunnittelu, websivut, webbisivut, uudet kotisivut, uudet nettisivut, kotisivut, sivut pienyrittäjälle, kotisivujen suunnittelu
967
post-template-default,single,single-post,postid-967,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0,select-theme-ver-3.2,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive

Äänestän jaloillani

Äänestän jaloillani

Tämä tarina ei kuitenkaan ole oudosta akrobatiasta vaalipäivänä vaan siitä, että minua tarvitsee palvella huonosti vain kerran. Tai kuten tässä tapauksessa, tarvitsee jättää palvelematta vain kerran.

Tiedä sitten olenko tavallista hankalampi yksilö tai vaadin mahdottomia, mutta lopputulos kuitenkin on, että äänestän jaloillani ja vien rahani muualle.

Olen ollut saman webhotellin asiakkaana vuosikausia, taitaa suhde alkanut jo 1990-luvulla. Alkuperäinen yritys taisi joutua myydyksi ainakin kerran, ellei kahdesti, mutta olin aina vaan uskollinen asiakas, koska homma toimi hyvin. Ja sehän se on, mitä edellytän – että ostamani palvelu toimii. Kukapa sitä ei edellyttäisi?

Suhteemme toimi siis mutkattomasti, ystävällisesti ja ripeästi hyvin pitkään. Jos tuli kysyttävää tai muutoksen tarvetta, sain vastauksen sähköpostiin yleensä jo muutaman tunnin kuluessa, joskus harvoin vasta seuraavana päivänä.

Pystyin huoletta suosittelemaan webhotellia asiakkailleni ja ystäville, koska hinnat olivat kilpailukykyiset ja homma pelitti.

Kunnes ei enää pelittänyt.

Tilasin asiakkaalle tuttuun tyyliin webhotellipaketin (kyseessä on asiakas, joka haluaa ”avaimet käteen” –palvelun, eli hoidan kaiken hänen puolestaan). Sain laskun ja maksoin ja sain tunnukset heti. Tämä toiminee suht automaattisesti kyseisessä yrityksessä, joten vielä ei mitään hätää ollut.

Seuraavaksi varmistin sähköpostilla, että miten toimimmekaan, kun sivut ovat jo olemassa muualla ja osoite tulee siirtää. Tiedän kyllä käytännön, mutta varmistan sen silti. Eli valtuutusavainasiastahan on kyse.

Tässä vaiheessa tuli ensimmäinen ihmettelyn aihe: sain kyselyyni vastauksen vasta neljä päivää myöhemmin. Kuten sanottu, aiemmin vastaukset tulivat ripeästi ja ystävällisesti. Neljä päivää oli aika pitkä aika verrattuna aiempaan.

Koska minulla oli kiire muiden asioiden kanssa, en kiinnittänyt kuitenkaan asiaan huomiota sen enempää. Asiakkaalla ei ollut valtuutusavainta enää tallella, joten tein tilauksen uudesta. Saatuani sen lähetin sen tiedoksi webhotellille.

Sen jälkeen ei ole mistään kuulunut mitään. Annoin pari päivää taas mennä, kun eihän sitä tiedä, jos siellä on ruuhkaa tai ihmisiä sairaana.

Laitoin seuraavaksi sähköpostin, jossa kyselin onkohan asiassa jotain ongelmaa, kun mitään ei ole tapahtunut.

Ei vastausta.

Kuten klassisesti parisuhdeongelmissa konsanaan mietin, onko vika minussa: meneeköhän viestit johonkin väärään kansioon tai roskaposteihin. Tosin kaikki ne viestit, mitä sieltä tuli (automaattiset ja muut), tulivat ihan kiltisti inboxiin. Eli ehkä vika ei ollut sittenkään minussa.

Annoin jälleen mennä pari päivää, jonka jälkeen lähtikin kiukkuisempi viesti, jossa tiedustelin onkohan henkilökunta sairaana tai lomautettu kun mitään ei kuulu mistään. Lisäksi totesin happamana juuri jokin aika taaksepäin kehuneeni kyseistä webhotellia ja että se kehuminen loppuu nyt tähän.

Ei vastausta.

Tänään irtisanoin kaikki sopimukseni sinne, keräsin kimpsut ja kampsut ja muutin toiseen webhotelliin.

Siitä, kun viimeisen kerran sain mitään viestiä heiltä, on nyt tasan kaksi viikkoa.

Tiedä sitten, olenko liian vaativa kun edellytän, että aiempi palvelutaso (ja –nopeus) tulee säilyä tai kun mielestäni kaksi viikkoa on liian pitkä aika tällaisten asioiden hoitamiseen – tai siis tässä tapauksessa hoitamatta jättämiseen.

Hyvästi vanha webhotelli – meidän suhteemme ei sittenkään ollut näköjään tarkoitettu menestymään. Ehkä aika ajoi ohitsemme, erilaiset odotukset suhteen laadusta ajoi meidät karille. Nyt pannaan siis kantapäät yhteen ja lähdetään eri suuntiin.

Enhän minä varmastikaan huikean kallis menetys ole (no, lähti sieltä kerralla kuusi webhotellipakettia pois), mutta uusia asiakkaita ei minun kauttani enää kyllä tule. Minä opin ensimmäisestä huonosta kokemuksesta enkä unohda.

No Comments

Post a Comment